بعید است که در نگاه اول به این فولکس بیتل با رنگ آبی ماراتون، متوجه نکته خاصی بشوید. اما پس از نگاه نزدیک، عدم شنیدن صدای پیشرانه و البته مشاهده هرزگردی چرخهای عقب، متوجه میشوید که با یک هیولا روبرو هستید. مهمترین تغییر این خودرو چیزی نیست جز حذف پیشرانه هوا/خنک و پر سروصدای بیتل که حالا جای خود را به یک موتور برقی سه فاز داده است.
این کار شاید خشم علاقمندان خودروهای کلاسیک را برانگیزد، اما از دید سازندگان، این پروژه ترکیبی بینقص از یک خودروی کلاسیک نمادین با فناوری پیشرفته قوای محرکه الکتریکی است.
مالکین جدید در می 2025 و در سفر جادهای به مدت چهار هفته در مسیر بلژیک، فرانسه، اسپانیا، پرتغال و لوکزامبورگ ، کاربردی بودن این خودرو برای رانندگی روزمره را ثابت کرد. نقطهٔ اوج این سفر، عبور با کشتی از سویا به طنجه در مراکش بود. این بیتل الکتریکی در مجموع نزدیک به 5000 مایل (8 هزار کیلومتر) را بدون حتی یک مشکل فنی طی کرد.

مشخصات فنی فولکس بیتل RS-E
این بیتل خاص که حالا 1303 RS-E نام دارد، 601 اسببخار قدرت و گشتاور 702 نیوتنمتر گشتاور به راننده خود هدیه میکند. البته در جادههای عمومی، قدرت خودرو به 200 اسببخار محدود میشود. حتی در این حالت هم این بیتل با ضربهای شبیه به پرتاب منجنیق به جلو میرود.
سیستم تعلیق تقریبا به طور کامل از پورشه 944 برگرفته شده و با قطعاتی از برندهای KW، بیلاشتاین و Kerscher همراه شده است. ترمزهای متعلق به پورشه 944 توربو S هم در محور جلو با دیسکهای متعلق به پورشه 964 تقویت میشود.

این بیتل از 17 ماژول باتری پورشه تایکان استفاده میکند، که موتور برقی متعلق به تسلا مدل S Performance را تغذیه میکنند. این موتور روی محور عقب قرار دارد و البته از نظر ولتاژ برای نصب در خودروی موردبحث، بهینهسازی شده است. این مجموعه، نیرو را به صورت مستقیم و بدون نیاز به گیربکس از طریق پلوسهای پورشه 930 به چرخها منتقل میکند.
در شرایط ایدهآل، بیتل RS-E میتواند ظرف 2.9 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد. بسته به سبک رانندگی، برد حرکتی بین 100 تا 250 کیلومتر خواهد بود. شارژ خودرو از طریق CCS یا جریان AC معمولی با استفاده از آداپتور امکانپذیر است.

طراحی و امکانات فولکس بیتل RS-E
پروژه ساخت این خودرو با یک فولکسواگن 1303 مدل 1975 آغاز شد، که آن را در یک اوراقی در کالیفرنیا پیدا کردند. بدنه خودرو بهشدت آسیب دیده بود، اما از نظر ساختاری سالم و برای بازسازی، کاملا مناسب بود.
در جریان بازسازی، تقریبا تمام قطعات بازسازی یا تعویض شدند. علاوه بر تزئین با رنگ Marathon Blue، موارد دیگری مانند گلگیرهای عریض عقب از جنس کربن و باله سقفی کربنی هم اضافه شد که علاوه بر زیبایی، پایداری خودرو در سرعتهای بالا را افزایش میدهد.
بدنه این خودرو بر رینگهای Cup 2 پورشه استوار شده است، که تایرهای Proxes TR-1 ساخت تویو با ابعاد 195/45R17 و 235/45R17 در محور جلو و عقب را در کنار خود دارند.

در داخل کابین، فضا تا حد زیادی به اصالت خود وفادار باقیمانده است. پدال کلاچ و اهرم دنده، جای خود را به پنل کنترل دیجیتال دادهاند. صندلیهای ریکارو برگرفته از ب ام و 2002 نیز راحتی و پشتیبانی جانبی مناسبی فراهم میکنند. سیستم گرمایش هم از طریق واحد برقی زیر صندلی عقب تامین میشود.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com
مطالب مرتبط
مهم ترین اخبار و رویدادها

ثبت نام در سامانه یکپارچه خرید خودرو وارداتی (آذر
اضافه شدن یک خودروی جدید در سامانه!

ثبت نام سایپا؛ شرایط فروش فوق العاده و پیش فروش
پیش فروش جدید سایپا ویژه یلدا اعلام شد

شرایط فروش زامیاد و ثبت نام وانت نیسان (1404)
فروش فوری وانت نیسان از شنبه





